2013. szeptember 24., kedd

Tele van a város szere...ncsétlennel

Legszívesebben kisbicskával járnék munkába, meg úgy általában bárhova, ha tömegközlekedési eszközökön kell utaznom. Na nem akarnám én használni, csak éppen a kezemben tartani, és mogorva tekintettel a másik felé fordulni vele, ha éppen a helyzet megkívánja. Nehogy a lábamra merészeljen lépni, vagy a ruhámra ülni, vagy a hátsóját tolni a képembe... Szóval semmiféle módon ne inzultáljon. Ma reggel például résnyire volt nyitva a HÉVen az ablak azon az oldalon, ahol ültem, menetirányosan. Mellettem még szerte temérdek hely, háttal is, szemben is, oldalt is. A hölgyike (50-en túl) éppen pont mellém kellett hogy üljön, és az első mozdulata volt az, hogy becsukta az ablakot. A HÉVen fűtés van, az embereken kabát, és levegőtlen a tér. Jól esett volna az a kis szellő. A nő gondolom előtte udvariasan megkérdezte, hogy becsukhajta-e az ablakot. Én nem hallottam. A következő mozzanat ismeretes. Miért nem tudott máshova ülni? No, ebben a helyzetben igazán jó lett volna az a kisbicska. Fogtam volna, a nő felé fordultam volna, kezemben a bicskával, és nagyon csúnyán néztem volna, hogy márpedig az ablak nyitva marad. Egyszerűen utálom az embereket. A tömeget. Pont a minap hallottam a kifejezést: mizantróp vagyok. Egy kisbicska megoldaná minden problémámat. Semmilyen szinten nem kellene érintkeznem az utazóközönséggel. Nem kellene attól félnem, hogy belépnek a személyes aurámba, hogy kritikusan közel jönnek hozzám, vagy megzavarják a nyugalmamat. Távol tudnám tartani a bolondokat... Gyakorta fut át az agyamon utazáskor a szólás: "Fussatok bolondok!", rohannak a busz/metró/villamos után, én meg csak nyugodtan sétálgatok, hogy ezáltal is csökkentsem körülöttem a tömeget. Gyűlölöm az idegeneket. Gyűlölöm őket, és megvagyok rajtuk rökönyödve... Áll az ajtóban, és vár, hogy az majd magától kinyílik. Vagy éppen elsőként nyomja meg a gombot, hogy nehogy véletlenül zárva maradjon, vagy fenn ragadjon a villamoson. Valahogy nem érzik a "gócpontokat" a városban, hogy egy-egy megállónál kicserélődik az egész utazóközönség. Fölösleges ráparázni arra, hogy nyílik-e az ajtó, mert úgyis mindenki ott száll le, a vezető meg pontosan tudja, hogy melyik megállóban kell minden ajtót nyitni, és melyik megállóban csak néhányat. Na szóval sok bosszúságom van reggel meg délután, másról már írni sem tudok. Holnap legalább 1 órával hamarabb mehetek be, kiderül, mennyivel másabb az emberi lélek hajnalban... Hurrá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pötyögj valamit körültekintően. :)