2015. január 13., kedd

Nem csak egy macska....

Édesanyám hajthatatlan. Azért nem akarja, hogy hozzak egy kutyát a lakásba, mert "úgy hozzánő az emberhez". Hát persze, hogy hozzánő. Éppen azért szeretnék kutyát, mert kell valaki, aki hozzám nő. Mert hiányzik, mérhetetlenül hiányzik Galád. Nincs akit babusgassak, akit szeretgessek, simogassak. Üres nélküle a szobám. És én tudom, hogy őt már soha nem kaphatom vissza, és el kell fogadnom, hogy nincs többé. De ha lenne egy kutyusom helyette, akkor azt a hatalmas szeretetet, ami a szívemben maradt a cicám iránt, ki tudnám árasztani rá. Én tudom, hogy soha egyetlen állatot sem fogok annyira szeretni, mint a macskámat. Soha egyetlen állat sem lesz nekem annyira fontos és annyira az enyém, mint ő. De belebetegszem, ha nem keresek helyette egy másikat. Lehet engem kinevetni, lehet megvetni is, hogy macska-pótlékot keresek, vagyis hogy pótolni szeretném az én drága kiscicámat, vállalom. Tényleg őt akarom valahogyan pótolni. És nem betömködni akarom az űrt, amit hagyott, hanem kitágítani valaki más számára. Egy új jövevény számára. És mielőtt bárki azt gondolná, mint anyukám, NEM gyereket akarok. Nem a gyerek hiányzik az életemből. Hanem a macskám. Vagy egy kutya. És nem töltené be az űrt az sem, ha szülnék egy gyereket. Nem akarok szülni.
Egy hét telt el, és minden egyes nappal nehezebb. Az esték a legrosszabbak. Napközben még elvagyok valahogy, eltelik a nap, más dolgokkal kötöm le magam. De mikor este bejövök a szobámba, és magamra zárom az ajtót, nem tudok semmi másra gondolni, csak a kiscicámra. Megágyazok magamnak, és arra figyelek, hogy a pokróc, amin aludt, szépen oda legyen hajtogatva az ágy szélére, és ügyelek, hogy semmit se hagyjak az ágyon. Lehúzom a rolettát, és ott hagyom a rést, hogy ki tudjon látni. De már nincs, aki ki akarna nézni. Ahogy lefekszem aludni, a pokrócot simogatom kínomban és úgy alszom el. De már csak a pokróc maradt nekem. Soha nem voltam még ilyen elhagyatott, ennyire egyedül. És minden egyes nappal fogynak az emlékek, és félek, hogy egyszer teljesen elfelejtem. Nem akarom elfelejteni őt.


Én szeretni akarok egy állatot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pötyögj valamit körültekintően. :)