2018. augusztus 15., szerda

"Nemzetközi Keresd Fel Régi Ismerőseidet Nap", vagy inkább napok

Nem tudom, hogy van-e ilyen, sőt, igazából feltételezem, hogy nincs, bár manapság már minek nincs világnapja, de érdekes egybeesés, hogy mostanában mennyi ismerősöm/barátom kezdett foglalkozni régi ismerősökkel.

Szüleim keresztfia, aki majdnem testvérem nekem is egy nap álmából felébredve jutott arra, hogy meg kellene keresnie gyerekkori szerelmét, akivel egy hetet töltöttek együtt egy táborban. Több mint 7000 ember osztotta meg a bejegyzését, és majdnem 1500-an írtak róla véleményt, és a végén a lány előkerült. További részleteket az ő beleegyezésük nélkül nem közlök.

Mint említettem volt, én is 6 év után kerestem meg egy - annak idején - nagyon közeli barátomat, és most úgy áll a dolog, hogy levelezésbe kezdtünk.

Tegnap egy réges-régi barátnőm írt rám, hogy lenne-e kedvem találkozni vele. Vele, akit kb 10 éve nem láttam. Hébe-hóba beszéltünk pár szót, de pl ez idő alatt férjhez is ment, s az esküvőjére nem voltam hivatalos. Pedig annak idején, 2006-ban elválaszthatatlanok voltunk. Tényleg. Jövőhét szombaton találkozunk, ha addig le nem mondja. Bár, adok neki esélyt, hogy valamire hivatkozva mégsem jön létre a "randi". Nem lennék rajta meglepve, az az igazság. Nem tudom, 10 év után miről tudnánk beszélgetni, akkor sem volt túl intenzív a barátságunk, mikor óvatosan kihátrált belőle. Megmagyarázhatatlanul. Nem volt összeveszés, nem volt harag, egyszerűen csak fizikailag és lelkileg is megnőtt köztünk a távolság. Kíváncsian várom, mi fog történni másfél hét múlva.

Kolléganőm is tegnap mondta, mikor említettem neki ezt a furcsa párbeszédet, hogy neki is pont most jutott eszébe pár régi ismerőse, akikkel hosszú ideje nem beszélt, és este tervezett írni nekik.

Nem tudom, mi van most a levegőben, vagy mi zajlik az emberek fejében, de ez már gyanús egybeesés.
Időről időre felbukkannak régi emberek a múltból, eltűnnek barátságok, aztán előkerülnek, meg születnek újak, de hogy ilyen sok ember egyszerre érezze azt, hogy szüksége van valakire, akivel évek óta nem volt semmilyen kapcsolata... Ezt a nyár teszi? Vagy van valami bújtatott reklám a plakátokon vagy az üdítős palackokon?
Ha annak idején valaki kilépett az életedből, annak bizonyára oka volt, és nagyon nehéz újra megtalálni azt a közös hangot, az egyező húrt, amin a barátság újra épülhet. Szerintem nem is nagyon szokott sikerülni.
Ahhoz sem fűzök sok reményt, hogy kötetlen és oldott lesz a hangulat köztem meg a régi barátnőm között. Értem én, hogy van az a mondás, hogy "egy őszinte barátságban nem számít az idő, évek múltán is ugyanonnan tudjátok folytatni, ahol abbahagytátok", de szerintem 10 év sok idő. És egy őszinte barátságba nem fér bele 10 év szünet. Sőt, szerintem semmilyen normális emberi kapcsolatba nem fér bele több éves kihagyás. Mert valaki vagy fontos nekem, vagy nem. Vagy benne van a mindennapjaimban, vagy nincs. Erőltetni pedig nem lehet.
Akinek fontos vagyok, keres időt rám. Akinek nem vagyok fontos, keres kifogást.

Emberek jönnek-mennek. De az igazi barátság megmarad. Ezt gondolom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pötyögj valamit körültekintően. :)