2014. május 15., csütörtök

Szobafestőmázolókőművesszakmunkás

Sose értettem, hogy a munkások, legyenek akár kőművesek, falfestők, szerelők, vagy bármilyen erős szennyeződéssel járó fizikai munkát végző emberek miért közlekednek az utcán és a tömegközlekedési eszközökön festékes/olajfoltos/szakadt ruhákban. Nincs bennük annyi önkritika vagy igényesség, hogy emberek közé normális ruhában menjenek? Nyilván nem arra gondolok, hogy mindegyiküknek öltönyt kellene viselniük, vagy a legmárkásabb farmert és parfümöt, de azért egy tiszta és nem kopott nadrág meg egy pulóver egészen más képet nyújtana róluk. Ma délután is, ahogy tartottam hazafelé és ültem a - nem annyira tömött - metrókocsiban, felszállt két férfi, az egyikük overallban, a másikuk egy kötött pulóverben és mintás farmerben, acélbetétes munkavédelmi bakancsban, és mindketten tele voltak fehér- csont- és tojáshéjszínű festékfoltokkal. A cipőjükön annyi festékkel, hogy már azt sem lehetett megállapítani, a cipő eredeti színe milyen. Szobafestő-mázolók. Csak a szakmunkásbajusz hiányzott róluk. És végig ezen gondolkodtam, hogy miért utaznak ebben a ruhában? Pusztán lustaság? Vagy csak megszokás? Nem tudnának a hátizsákjukban legalább egy váltás nadrágot meg pulcsit vinni magukkal? Esetleg nem lenne módjuk átöltözni a munka végeztével? Annyira igénytelen és már-már gusztustalan szokás. Miért kell minden embernek tudnia, hogy mivel keresik a kenyerüket? Mondjuk ők még egész tűrhetően néztek ki, mármint arcra, nem voltak borostásak, nem volt borvirágos az orruk, és nem bűzlöttek sem a piától sem a dohányszagtól. Szóval talán otthon várta őket a kedves feleség meg a két-három poronty, talán náluk volt az aznapi vacsorához való hagyma és sertéshús is, de mégis bántotta a szemem az öltözékük. Tudom, túl kritikus vagyok, mindig mindenkit megkritizálok, legalábbis magamban, ezt örököltem apai ágon, de szerintem ez több embernek szemet szúr. Vagy tényleg csak én teszem szóvá az ilyesmit? Vagyis szóvá éppen nem, mert meg sem szólaltam, és még csak fintort sem vágtam, csak ahogy ott ültem, elgondolkodtam ezen. Néhány emberről első ránézésre meg lehet állapítani a foglalkozását. Könyvtáros. Matematika-fizika szakos tanár. Ügyvéd. Titkárnő. Üzletkötő. Kőműves. Alkoholista. Munkanélküli. Mindezt az öltözékből, és mégsem ruha teszi az embert...?!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pötyögj valamit körültekintően. :)