2015. február 11., szerda

Buzgó búza

A gyerekeknek valamelyik nap az volt a házi feladatuk környezetismeretből, hogy reklámszöveget kellett írniuk a búzáról, vagyis próbálják meg eladni a búzát egy ütős szlogennel, és hozzá rajzot is készítsenek. Feltételezem, az órán elhangzott egy példamondat, mint például a kutyák is szeretik a búzát; mert mikor már a tizedik gyerek hozta ki a hasonlóan fantáziadús szöveget, gyanússá vált a dolog.. Egyszerűen nem akartam elhinni, hogy csak ennyi kreativitás legyen bennük. A kaput az tette be, amikor Rebeka, az egyik lány, aki viszonylag jó tanuló, kihozta a füzetét, benne egy rajzzal: a hatalmasra nőtt kölyökkutya mellett a táljában ott vannak a búzaszemek. "Vegyen búzát, csak most, csak nálunk!" felirattal. Utána megjelent Norbika is, akinél csak ennyi volt a szöveg: "Éhes? adjon búzát, várjon tíz percet, és üres." (Megpróbáltam szó szerint idézni. Hogy mi üres, azt nem tudom, de az agya biztosan...) Itt már nem bírtam magammal, és hangosan nevettem. Mi ez, valami szőrtelenítő krém? 10 percig kell várni, és máris látszik a hatás? Még ötletet is adtam szegénykémnek valami hasonlóval: "Hullik a szőre a kutyájának? Kenje be búzából készült péppel, és várjon 10 percet, a hatás nem marad el!" Nem nagyon értette meg, sőt, már az egész szituációt nem értette, miért vagyok képtelen bármi mást csinálni a vihogáson kívül. Ezután megfogalmazódott bennem a saját reklámszövegem, aztán csak ontottam magamból a jobbnál jobb ötleteket. És legalább 10 percig röhögtem a saját poénomon... Szerencsétlen gyerekek már nem tudták elképzelni, mi baja van Ági néninek... Szerintem ők csak azon vidultak, hogy én vidulok, de a "poént" nem értették.
"Túl kicsi a kutyája? Adjon neki búzát, attól majd megnő! Az én chihuahuám is 2 méteresre nőtt, mióta eredeti Buzgó Búzát eszik! Buzgó Búza, a kutyák barátja!" 
És ehhez még egy jó kis emblémát is rajzoltam. Nagyon eredeti lett, és százszor több kreativitás volt benne, mint a gyerekek megoldásaiban. Pedig meggyőződésem, hogy ők többet néznek tévét, ennél fogva több reklámot is látnak, mint én. Na sebaj. Nem csak a kutyáknak, hanem nekik is búzát kellene fogyasztaniuk. Én meg lehet, hogy pályát tévesztettem, és amellett, hogy kutyaidomár lennék, inkább egy reklámirodában kellene dolgoznom, ahol minden hétfőn reggel 8-kor míting lenne, és ezeken a meetingeken frappáns szövegeket kellene gyártanom a legújabb reklámozandó termékek eladásához. Lehet, jobban élvezném, mint a húsz mihaszna gyerek társaságát?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pötyögj valamit körültekintően. :)