2014. január 20., hétfő

"Ha holnap jössz, lesz..."

"A gépterem holnap nyit." - olvashattuk még anno a kollégium udvaráról nyíló ajtón valamikor 2006 környékén. Mindegy volt, hogy melyik napon mentünk oda, a kiírás mindig ott volt. És mindig csak félig volt igaz. Aztán egyszer tényleg eljött az a "holnap". Na, valami ilyesmit mondtak az idei télről is az időjárás jelentésben. Pontosabban valahogy így hangzott: "Az idei télre igaz a mondás, hogy a jövőhéten érkezik." Kár, hogy ezt a mondatot már többször hallottam, és nem csak erre a hétre vonatkozóan. Lassan már nem is tudom, mit várok. Lesz még tél egyáltalán? Az a baj, hogy szinte betegesen ragaszkodom ahhoz, hogy minden évszakban megfelelő időjárás legyen. Vagyis tavasszal fújjon a szél, nyáron süssön a nap, ősszel essen az eső, és télen... havazzon. De ebből az időjárási jelenségből ezidáig nem sokat tapasztaltam... Nem is emlékszem, volt-e hasonló "telünk" mióta élek. Ettől a semmilyen időtől pedig olyan semmilyen hangulatom lesz, hogy magamra sem ismerek. És az is baj, hogy erre mindenki érzékeny, nem csak én. A gyerekeket ugyanúgy megviseli, mint például a macskámat. Néha olyan dolgokat művel, amik egyetlen földi élőlényre sem jellemzőek, nem hogy a macskámra. Példának okáért tudom én azt, hogy a macskák sokat alszanak, akár 18 órát is a 24-ből, de hogy mind a 24-et, az már túlzás... Pedig pár napja ezt csinálta, komolyan mondom, csak enni kelt fel. És nem beteg. Legalábbis nem tűnik annak. Csak néha olyan bágyadt... Pedig emlékszem, tavaly mikor levittem a hóba, hogy megismerkedhessen vele, nagyon cuki volt. Egyszerre volt kíváncsi és félénk. Reszketett, de közben meg mindenáron tudni akarta, mi az. Lehet, hogy többé már nem látunk havat? Eltelt már szinte egész január, és én esernyővel indultam ma délelőtt dolgozni. Ez nagyon lehangoló... Nem lehetne, hogy névnapomra kapjak egy kis havat? Vagy inkább sok havat? Na, légyszi, légyszi....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pötyögj valamit körültekintően. :)